Často kladené otázky
V súčasnosti sa motorové vozidlá dodávajú so systémami štart-stop, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa zvýšila úspora paliva. Systém štart-stop obmedzuje čas voľnobehu motora. To je možné následným vypnutím a opätovným spustením vnútorného procesu motora.
V dôsledku toho je potrebné mať autobatériu so zvýšenou výdržou hlbokého cyklu pre znížený stav nabitia (čo je pri systémoch štart-stop bežné).
V ideálnom prípade by väčšina motoristov predpokladala, že bude stačiť typická zaplavená batéria, ale nie je to tak. Je potrebný akumulátor EFB.
Čo je autobatéria EFB, v čom je výnimočná?
Skratka EFB znamená Enhanced Flooded Battery (vylepšená zaplavená batéria). Zvyčajne ide o vylepšenú verziu mokrej batérie.
Čo je to mokrý akumulátor? Mokrá batéria je nabíjateľná batéria, ktorá obsahuje tekutý elektrolyt. V prípade batérií do vozidiel sa ako elektrolyt používa kyselina sírová. Ak sa nevyznáte v terminológii týkajúcej sa batérií, pozrite si láskavo tento článok, v ktorom nájdete základnú príručku o batériách.
V závislosti od toho, v ktorej krajine žijete, sa tento typ batérie označuje aj termínmi zdokonalená batéria s mokrou vodou (IFB - Improved Flooded Battery) a/alebo zdokonalená zaplavená batéria.
Tieto batérie sú špeciálne navrhnuté ako nižšia alternatíva k autobatériám AGM (Absorbed Glass Mat) z hľadiska životnosti a výkonu. V dôsledku toho sa EFB často zamieňajú s batériami AGM a štandardnými mokro zaplavenými batériami.